Így keres állást a jövő, avagy a "Z" generáció szokásai

Melyik HR szakember utasítaná vissza a lehetőséget, hogy bepillanthat a Z generáció fejébe?

A munkaerő-utánpótlás, a dolgozói elkötelezettség, sőt még a home office térnyerése kapcsán előtérbe került produktivitási kérdések megvitatása során is komolyabb ütőkártyák állnának rendelkezésünkre, ha beleláthatnánk a Z generáció képviselőinek fejébe.

Kik vagyunk? Itt a lehetőség, hogy többet tudj meg róluk!

A Frissdiplomás Kft., a JOBVERSE Állásbörze, a BGE Állásbörze, az ELTE Karriernap, a SzakmaFeszt és számos további rendezvény szervezőcsapata.

Fennállásunk óta kiemelt fontosságúnak tartjuk, hogy folyamatosan monitorozzuk a fiatal korosztály szokásait annak érdekében, hogy partnereinket minél több releváns álláskeresővel kössük össze.

Éppen ezért, 2023-ban a HÖOK közreműködésével nagyszabású kutatást végeztünk a Z generáció álláskeresési és tartalomfogyasztási szokásaival kapcsolatban. A kérdőívet 2806 fő töltötte ki, így széles körű rálátást nyertünk a témára.

A kutatás eredményeit részben bemutattuk a 2023. őszi JOBVERSE Állásbörzén, hiszen a rendezvény szervezőjeként fontos célkitűzésünk, hogy a (leendő) kiállítóinkat minél több platformon segítsük a toborzásban és munkáltatói márkaépítésben.

Most pedig eljött az idő, hogy a kutatásunk további adatait is megosszuk veled!

A 2023. őszi JOBVERSE Állásbörzén bepillantást engedtünk a kutatási anyagunkba!

Megosztottunk néhány fontos infót a kitöltőkről

20-23

éves korosztály

Nagy részük a 20-23 éves korosztályba tartozik (tehát a még tanuló, illetve friss diplomás válaszadók vannak többségben).

A kitöltők több mint fele jelenleg is dolgozik.

Körülbelül 40%-uk teljes munkaidőben dolgozik, őket követik a diákmunkát, illetve gyakornoki munkát végző válaszadók.

Arra a kérdésre, hogy milyen gyorsan sikerült a jelenlegi munkájukat megszerezniük, nagyon érdekes visszajelzéseket kaptunk. Hallgass bele a JOBVERSE-en elhangzott hanganyagba, melyet Hajdú Csongor, a Frissdiplomás Kft. ügyvezető igazgatója foglalt össze:

Kíváncsi vagy a teljes hanganyagra?
Töltsd ki az oldal alján található űrlapot, és azonnal küldjük az e-mail fiókodba.

Kitértünk a tartalomfogyasztási szokásaik fontos tanulságaira

Az elmúlt 4 évben zajlott elképesztő átalakulások következményeként minden eddiginél fontosabb, hogy folyamatosan monitorozzuk, hogy mely közösségi platformokat használják előszeretettel, és hogyan, milyen tartalommal tudjuk hatékonyan megszólítani őket, hiszen szinte követhetetlenül gyorsan változnak a szokásaik.

A JOBVERSE-en a Facebook, az Instagram, a LinkedIn és a TikTok kapcsán osztottuk meg azokat a gondolatokat, amelyek HR szakemberként (szerintünk) nem hagyhatók figyelmen kívül. Ezek közül a legújabb – és emiatt talán a legtöbb bizonytalanságot okozó – platform a TikTok. Hallgass bele, hogy nekünk milyen tanulságaink voltak:

Kíváncsi vagy a teljes hanganyagra?
Töltsd ki az oldal alján található űrlapot, és azonnal küldjük az e-mail fiókodba.

Elkezdtük kibontani az álláskereséssel kapcsolatos szokásaikat

Azért írjuk, hogy elkezdtük, mert korlátozott idő állt rendelkezésünkre, így nem fért bele minden. Viszont az a jó hírünk, hogy amit eddig nem tudtunk elmondani, arról most készítettünk egy részletesen kidolgozott összefoglalót, melyet – bízunk benne, hogy – remekül tudsz majd használni a munkád során.

Különösen, ha a célcsoportod tagjainak egy része Z generációs.

Mit találsz a kutatási összefoglalónkban?

✅ Megtudhatod, milyen tartalommal szólíthatod meg hatékonyan a 18-30 éveseket a közösségi médiában,
✅ milyen témák kedvéért iratkoznak fel hírlevelekre,
✅ mi az, ami “redflag” számukra a hírlevelek kapcsán,
✅ mik a legnagyobb nehézségeik az álláskeresés során,
✅ mi az a 3 dolog, amit először megnéznek egy álláshirdetésben,
✅ és még további témákat is körüljárunk.

Nagyon részletesen elemeztük a visszajelzéseket, hiszen nekünk is éppen annyira fontos megismerni a feltörekvő generáció szokásait, mint azoknak a munkaadóknak, akik fiatalokat alkalmaznak és fiatalokat toboroznak jelenleg is.

Ezt az anyagot most teljesen díjmentesen február 9-ig a rendelkezésedre bocsájtjuk, ugyanis szeretnénk, ha 2024-ben még az eddigieknél is hatékonyabban és eredményesebben tudnál dolgozni.

Sőt, grátiszként a már említett 2023. őszi JOBVERSE-en elhangzott előadásunk TELJES hanganyagát is elküldjük!

FONTOS: Az ajánlatunk február 9-ig él, úgyhogy érdemes már most lecsapnod rá!

Töltsd ki az alábbi űrlapot...

...és mi néhány percen belül válasz e-mailben elküldjük a 2023 őszi előadás teljes hanganyagát, valamint az azóta elkészült részletes, kidolgozott kutatási anyagot!

Ha szívesen kamatoztatnád élesben a frissen megszerzett tudást, csatlakozz toborzási rendezvényeinkhez:

2024. február 28-29: JOBVERSE Állásbörze
-ahol élménnyé válik a toborzás is
2024. április 9-11: BGE Állásbörze
– ahol a gazdasági élet leendő “nagyvadait” tudod még hallgatóként levadászni
2024. április 25: ELTE Karriernap
ahol az ország legnagyobb egyetemének hallgatóit szólíthatod meg

Fordulj hozzánk bizalommal!