A célzott marketing kampányunknak, és az egymásra találást segítő automatizmusainknak köszönhetően évről évre javul a konverzió: a honlapunkra érkező érdeklődők egyre nagyobb aránya talál számára releváns állásajánlatot, olyan munkaadót, akihez szívesen pályázna, és emiatt regisztrál a rendezvényre.
(+11,88%)1
(-12,02%)1
(+10,45%)1
(+34,68%)1
1A 2023. őszi JOBVERSE Állásbörze legfontosabb statisztikai adatai: 101 kiállító és szakmai partner, a honlapunkon a kampány ideje alatt 54 940 felhasználónk összesen 222 081 oldalt nézett meg, és 8 963 álláskereső regisztrált
A célzott marketing kampányunknak, és az egymásra találást segítő automatizmusainknak köszönhetően évről évre javul a konverzió: a honlapunkra érkező érdeklődők egyre nagyobb aránya talál számára releváns állásajánlatot, olyan munkaadót, akihez szívesen pályázna, és emiatt regisztrál a rendezvényre.
Látogatóink közül legtöbben Kereskedelem/Értékesítés, Marketing, HR területen (24,94%) kerestek állást, melyet a Szakirányú végzettséget igénylő terület (17,87%) és az Informatikai terület (15,37%) követett. Ezt követően pedig szinte egyenlő arányban (13,42-13,83-14,57%) a Mérnök, műszaki, a Pénzügy, Számvitel, Logisztika területek és az Adminisztráció, Ügyfélszolgálat terület iránt érdeklődők érkeztek.
A látogatók több, mint 70%-a (70,80%) egyetemi vagy főiskolai diplomával rendelkezik (vagy jelenleg felsőoktatásban tanul), emellett magas számban jelennek meg az OKJ-s (12,91%) és a középfokú végzettséggel rendelkezők is (15,49%) is. Az alapfokú végzettséggel rendelkezők száma alacsony – ők jellemzően még középiskolai tanulók (0,80%).
A látogatók közel 1/3-át a munkaerőpiacon legaktívabb, és leginkább keresett korosztály, a 25-34 év közöttiek (32,54%) teszik ki, akiknek jellemzően 3 és 10 év közötti munkatapasztalatuk van. Őket követik a 18-24 év közöttiek (21,66%), akik elsősorban gyakornoki és pályakezdő, illetve legfeljebb 1-3 év tapasztalatot igénylő pozíciókat keresnek. A személyre szabott, célzott kommunikációval sikerült a tapasztaltabb, senior munkavállalókat is megszólítanunk: a JOBVERSE Állásbörze látogatóinak közel ötödét a 35-44 éves korosztály (19,68%) teszi ki, és még a 45-54 év közöttiek (16,59 %) is jelentős számban érkeznek.
A látogatók több mint 2/3-a azért látogatott el a börzére, mert aktuálisan állást keres. Többségük főmunkaidős (51,00%) lehetőségeket, viszont jelentős azoknak az aránya is, akik részmunkaidős/gyakornoki/másodállás (14,08%) iránt érdeklődtek. Mindemellett a látogatóink 40%-a (40,83%) konkrét, őt érdeklődő céget szeretett volna felkeresni, személyesen találkozni velük. A kiegészítő szakmai programok is nagy vonzerőt jelentenek (27,31%), és kifejezetten magas azok aránya is, akik bár aktuálisan nem keresnek állást, fontosnak tartják, hogy tájékozódjanak a jövőbeni lehetőségeik felől (13,44%). Utóbbiak jellemzően még egyetemen vagy középiskolában tanuló diákok, esetleg a munkaerőpiacra való visszatérés előtt állók vagy a váltást még csak fontolgatók.
(A kérdésnél több válasz jelölhető volt).
,34 %-a
pozitív (8-as, 9-es, 10-es) értékelést adott, mert úgy érezte, hogy a JOBVERSE több mint egy állásbörze. Ebből 23,76%(!) maximális pontszámra értékelte az eseményt.
A véleményüket megosztók visszajelzései alapján a látogatók több mint fele (54,41%) 1-3 órát töltött el a rendezvényen, éppen ezért nagyon fontos, hogy a kiállítók standon belüli aktivitásukkal, nyitottságukkal felkeltsék a figyelmüket, hogy biztosan meglátogassák őket. Azonban a kiegészítő programokkal (előadások, tanácsadások, Egészségsziget, élményelemek) sikeresen elértük, hogy látogatóink akár közel fél napot (3-5 óra: 28,31%, 5-7 óra: 8,68%) is eltöltsenek a JOBVERSE-en. Egy vagy két egész napot már csak az igazán motiváltak, a résztvevők majdnem 5%-a szánt a rendezvényre (3,13%+1,85%), viszont azoknak az aránya szintén ilyen alacsony, akik egy óránál kevesebb időt töltöttek a JOBVERSE-en (3,63%).
Nagyon fontos számunkra álláskeresőink támogatása abban is, hogy eredményesebben és gyorsabban találjanak állást, valamint a kiállítóink elé valóban felkészült, reális elképzelésekkel rendelkező, magabiztosan bemutatkozó látogatók lépjenek oda.
Például az AI Talks programunk idén tavasszal lehetőséget biztosított azoknak, akik szeretnének lépést tartani a technológia fejlődésével, és annak segítségét igénybe venni az álláskeresés és a mindennapok során.
Idén tavasszal pilot projekt keretében valósult meg, de rögtön nagy sikert is aratott a CAPTain Hungary Kft. logikai képességtesztje a látogatóinknál, hiszen már most, az első alkalommal közel 400-an töltötték ki.
A teszt eredményei egyfajta előszűrőként is szolgálhatnak a cégek számára, hiszen ez alapján felmérhetik a jelölt logikai gondolkodását, problémamegoldó képességét és döntéshozatali gyorsaságát. Ezzel a teszttel is szeretnénk segíteni kiállítóinkat abban, hogy a helyszíni interjúztatási lehetőség mellett egy újabb előszűrési pontot kaphassanak a JOBVERSE-en.
Célkitűzésünk, hogy tovább menjünk ezen az úton, és a következő rendezvényeinken még több támogatást, lehetőséget adjunk a kiállítóinknak a toborzási folyamataik hatékonyságának növeléséhez.
Az érdeklődők a legjelentősebb budapesti egyetemeket érintő 17, 47, 49, 56, 56A és 61-es villamos vonalakon találkozhattak villamos reklámjainkkal. Emellett asztronautánkkal a főbb budapesti egyetemeknél Mini Handbook-ot osztottunk, amit a diákok lelkesen fogadtak, és a Nissin levesekért különösen hálásak voltak a borongós, esős időben!
Megjelenések száma:
2 479 217
Elért felhasználók száma:
652 007
Weboldalra átkattintások száma:
30 919
Weboldalra érkező felhasználók száma:
16 095
Megjelenések száma:
791 902
Weboldalra átkattintások száma:
39 020
Weboldalra érkező felhasználók száma:
20 533
Elkötelezett, oldalon belül továbbvitt munkamenetek száma:
24 749
Videó megtekintések száma:
8 849 970
Elért követőszám:
12 600
Weboldalra átkattintó felhasználók száma:
22 970
Legmagasabb videómegtekintés a kampány alatt
446 800
Számunkra a JOBVERSE hatékonyságának legfontosabb bizonyítéka az, hogy kiállítóink jelentős része rendezvényről rendezvényre velünk tart, és kihasználja az állásbörzénk nyújtotta lehetőségeket.
A 2024 őszén elindított hagyományunkat idén is folytattuk, és külön köszönetet mondtunk mind a 7 kiállítónknak, aki immár 5. alkalommal csatlakozott hozzánk, hozzájárulva ezzel a JOBVERSE folyamatos fejlődéséhez. Velük együtt már 42 cég vehette át jubileumi emlékplakettjét. Hálásan köszönjük nekik, hogy velünk tartanak!
Az idei rendezvényen először adtunk át látogatói vélemények alapján 4 elismerő oklevelet azon kiállítóink számára, akiket a álláskeresőink kiemeltek. Ez nem csupán egy emlék, hanem egy értékes visszajelzés is részükről, hogy az erős employer branding valóban célba ér, és érdemes 'jelen' lenni, "láttatni" a céget a rendezvényen!